16 • 04 • 2024

Atvairbarjeras uz meža ceļiem uzlabo satiksmes drošību

barjera

AS “Latvijas valsts meži” (LVM) pārraudzībā šobrīd ir ap 12 000 kilometru meža autoceļu. Nereti pie ceļiem atrodas dažādas ūdenstilpes, tāpēc satiksmes drošībai tiek uzstādītas koka atvairbarjeras, kas tiek īpaši apstrādātas, paildzinot to kalpošanas laiku.  

Atvairbarjeru uzdevums ir nepieļaut nejaušu transportlīdzekļu ieslīdēšanu ūdenstilpē, kā arī brīdināt par iespējamiem riskiem, kas saistīti ar vaļēju ūdenstilpi. Parasti atvairbarjeras uzstāda pie ūdens ņemšanas vietām meža autoceļa malās. Tās tiek aprīkotas ar atstarotājiem, lai uzlabotu satiksmes drošību diennakts tumšajā laikā. 

Senāk būvēto ceļu malās tika uzstādītas dažādas konstrukcijas atvairbarjeras, kas arī nebija pietiekami apstrādātas ar koksnes aizsardzības līdzekļiem. Tāpēc barjeras kalpošanas laiks nebija ilgs.

“Lai uzlabotu barjeras kalpošanas laiku, LVM izstrādāja vienota standarta koka atvairbarjeras un signālbarjeras uz LVM meža autoceļiem, kas ne vien vizuāli iederas meža ainavā, bet arī nodrošina ilgāku kalpošanu. Koka detaļas tiek impregnētas zem spiediena, kas nodrošina ilgmūžību,” skaidro LVM Zemgales reģiona vecākais meža infrastruktūras speciālists Uldis Grīva.

atvairbarjeras 21.03.2024 1

Attēlā: savu laiku nokalpojušās barjeras tiek nomainītas pret jaunām.

LVM ik gadu veic nozīmīgas investīcijas meža infrastruktūras attīstībā. Meža ceļi nodrošina ne vien iedzīvotāju pārvietošanos un mežsaimniecības procesus, bet dod arī neatsveramu ieguldījumu meža ugunsdrošības pasākumu īstenošanā. Meža autoceļu ikdienas uzturēšanas darbu sarakstā, atkarībā no sezonas un nepieciešamības, ietilpst tādi darbi kā klātnes kopšanas darbi, remontdarbi, caurteku darbi, atvašu pļaušanas darbi, ziemas uzturēšanas darbi un citi.

lvm 25 bez fona copy

Lasīt vairāk: